Savitri 20th June 2013

Por melhores conversas:
Que sejam mais coerentes, consistentes e plausíveis.
Por argumentos mais sólidos.
Como reconhecer e/ou se livrar das FALÁCIAS:

http://www.pucrs.br/gpt/falacias.php
watch online Savitri


Buku Koleksi Baru Datang:Akhir Juni 2013
Candu Tempo Doeloe,James Rush[Sejarah]2012,IDR95.000
Indonesia Timur Tempo Doeloe,George Miller[Sejarah]2012,IDR110.000
Kemunculan Komunisme Indonesia,Ruth McVey[Sejarah]2010,IDR198.000
Kepulauan Nusantara,Alfred Russel Wallace[Sejarah]2009,IDR225.000
Peradaban Jawa,dari mataram kuno sampai majapahit akhir,Supratikno Raharjo[Sejarah]2011,IDR110.000
Sejarah Sumatera,William Marsden[Sejarah]2008,IDR 195.000
Teror Soeharto: Penyelewengan ukum & Propaganda 1965-1981,Julie Southwood-Patrick Flanagan,[sejarah-politik]IDR130.000
Agama Jawa: Abangan, Santri, Priyayi Dalam Kebudayaan Jawa,Clifford Geertz[Antropologi]IDR 200.000
Sejarah Asia Tenggara: Dari Masa rasejarah Sampai Kontemporer,Mc Ricklefs[Sejarah]2013,IDR 350.000
Anatomi Cinta Sigmund Freud, A.M. Krich, dkk[Filsafat]2009,IDR80.000
Hari Hari Terakhir Sukarno,Peter Kasenda[Sejarah]2012,IDR 75.000
Kakawin Sutasoma,Mpu Tantular[Sejarah]2009,IDR 85.000
Kamus Sejarah Indonesia (HC),Robert Cribb & Audrey Kahin[Sejarah]2012,IDR 225.000
Masa Akhir Majapahit,Hasan Djafar,[Sejarah]2009,IDR 70.000
Nyai dan Pergundikan di Hindia Belanda,Reggie Baay[Sejarah]2010,IDR 80.000
Pramoedya Ananta Toer; Luruh Dalam Ideologi,Savitri Scherer[Otobiografi Sejarah]2012,IDR 50.000
Sukarno Muda; Biografi Pemikiran 1926 - 1933,Peter Kasenda[Otobiografi Sejarah]2010,IDR 40.000
Sukarno; Orang Kiri, Revolusi & G30S 1965,Onghokham[Otobiografi Sejarah]2009,IDR 50.000
Sumbangan Islam Kepada Ilmu dan Peradaban Modern,S.I. Poeradisastra[Agama]2008,IDR 50.000
Orang-orang Arab di Nusantara,IDR 60.000
Napoleon dan Strategi Perang Modern,Conrad H. Lanza[Politik Sosial]2010,IDR 45.000
Minat please INBOX::sms 08157926208
watch online Savitri


Cartas sobre el Yoga

EL YOGA INTEGRAL Y OTROS SENDEROS:

No es exacto decir que el mensaje de Sri Aurobindo se basa totalmente en la Gita; porque la Gita parece admitir el cese de los nacimientos en el mundo como fin último, o al menos la culminación última de Yoga; en ello no se habla de la idea de evolución espiritual, ni de la idea de los planos superiores, de la Conciencia-Verdad supramental y de cómo transformar completamente la vida terrestre haciendo descender esta Consciencia.

La idea de la supermente, la Consciencia-Verdad, está presente en el Rig-Veda según la interpretación de Sri Aurobindo, y también en uno o dos pasajes de los Upanishads; pero en los Upanishads está sólo el germen en la concepción del ser del conocimiento, vijnanamaya purusa sobrepasando al ser mental, vital y físico; en el Rig-Veda la idea no está presente más que como principio, no está desarrollada, e incluso su principio desapareció de la tradición hindú.

Estas son las cosas, entre otras, que constituyen la novedad del mensaje de Aurobindo, en comparación con la tradición hindú. La idea de que el mundo no es ni una creación de Maya, ni solamente un juego, Lilá, del Divino, ni un ciclo de nacimientos en la ignorancia de donde nosotros debemos escapar, sino un campo de manifestación donde se desarrolla una evolución progresiva del alma y de la naturaleza en la Materia, y de la Materia, a través de la Vida y de la Mente, hacía lo que está más allá de la Mente hasta alcanzar la completa revelación del Satchitananda en la vida. Esta es la base de este yoga y lo que da a la vida un sentido nuevo.

Verdaderamente no existe contradicción; los dos pasajes indican dos movimientos diferentes del yoga en el sistema de la Gita, siendo el don de sí completo el movimiento culminante.

En primer lugar debe conquistarse la naturaleza inferior, liberar el ser individual involucionado en el movimiento inferior por medio del Ser-en-sí superior que se eleva a la naturaleza divina; al mismo tiempo uno ofrece todas sus acciones, incluyendo la acción interior del yoga, como un sacrificio al Purshottama, al Divino trascendente e inmanente. Cuando uno se ha elevado al Ser-e-Sí superior, tiene el conocimiento y es libre, realiza el don de si completo al divino, abandonando todos los otros dramas, vive solamente para la Consciencia divina, la Voluntad y la Fuerza divina, el Ananda divino.

Nuestro yoga no es idéntico al yoga de la Gita en si bien contiene todo lo esencia de ese yoga. En nuestro yoga el punto de partida es la idea, la voluntad, la aspiración del don de sí completo; pero al mismo tiempo debemos rechazar la naturaleza inferior, liberar nuestra consciencia de ella, liberar el yo involucionado en la naturaleza inferior por el yo que se eleva hacia la libertad en la naturaleza inferior por el yo que se eleva hacia la libertad en la naturaleza superior. Si nosotros no hacemos este doble movimiento, corremos el peligro de hacer un don-de-sí tamásico y, en consecuencia, falso sin esfuerzo, sin tapas, y, por lo tanto, sin progreso; por incluso podemos hacer una entrega rajásica, no al Divino sino a alguna idea o imagen fala del Divino fabricada por nosotros que enmascara nuestro ego rajásico o a algo peor.

Este mundo es, como lo describe la Gita, anityamasukham, mientras vivamos en la consciencia actual del mundo; solo orientándonos desde ésta hacia el Divino y entrando en la Consciencia Divina podremos, incluso a través del mundo, poseer al Eterno.

El lenguaje de la Gita parece a veces, en muchos aspectos, contradictorio, porque admite dos verdades aparentemente opuestas e intenta reconciliarlas, Admite como una posibilidad el ideal que consiste en despojarse del samsara para entrar en el Brahmán; afirma también la posibilidad de vivir libre en el Divino (en Mí mismo, dice él) y de actuar en el mundo como Jivanmukta. La Gita insiste más sobre esta última solución. Así , Ramakrishna coloca "las almas divinas" (Ishwarakoti), que pueden bajar la escala lo mismo que subirla, por encima de los Jivas (Jivakoti), que una vez que han subido, no tienen la fuerza para volver a descender de nuevo para cumplir la obra divina. La verdad completa está en la consciencia supramental y en poder trabajar a partir de ella sobre la vida y la Materia.

La Gita no puede ser descrita exclusivamente como un evangelio de amor. Lo que expone es un yoga del conocimiento, de la devoción y de las obras fomentando sobre una consciencia espiritual y sobre la realización de la unidad con el Divino y de a unidad de todos los seres en el Divino. La bhakti, la devoción y amor de Dios, que comporta la unidad con todos los seres y el amor por todos los seres, tiene un lugar primordial, pero siempre unido al conocimiento y a las obras.

Pero tened muy en cuenta que e autor no quería hacer de la Gita una alegoría; puedes decir, si quieres, que ahora deberíamos desestimar al antiguo elemento guerrero interpretándolo como si se tratase de una alegoría. La Gita es un yoga, una verdad espiritual aplicada a la vida y la acción exteriores; pero puede ser cualquier acción y no necesariamente una acción que se parezca a la de la Gita. El principio de la consciencia espiritual aplicado a la acción debe ser conservado. El ejemplo particular utilizado por la Gita puede ser tratado como algo que pertenece al pasado.

La Gita no habla expresamente de la Madre Divina; habla siempre del don de sí al Purushottama. A la Madre la menciona solamente como la Para Prariti que deviente el Jiva, es decir, que manifiesta al Divino en la multiplicidad y a través de la cual son creados todos estos mundos por el Supremo y él mismo desciende como Avatar. La Gita sigue la tradición vedántica que se apoya enteramente sobre el aspecto Ishwara del Divino y habla poco de la Madre Divina porque su objetico es retirarse de la naturaleza del mundy y llegar a la realización suprema más allá de ella; La tradición tántrica se apoya sobre el aspecto del Shakti o Ishwari y hace depender todo de la Madre Divina porque su objetivo es poseer y dominar la naturaleza del mundo y llegar a a suprema realización a través de ella. Nuestro yoga insiste sobre los dos aspectos; el don de só a la Madre Divina es esencial, porque sin él el objetivo del yoga no puede ser cumplido.

Con respecto al Purushottama, la Madre Divina es la Consciencia y Poder divino supremo por encima de los mundos, Adya Shakti: ella lleva al Supremo en sí mismo y manifiesta al Divino en los mundos a través del Akshara (Inmutable) y del Kshara (Mutable). En cuanto al Akshara, ella es la misma Para Shakti, conteniendo al Purusha inmutable en ella misma y manteniéndose ella misma también inmóvil en él, detrás de toda creación. En cuanto al Kshaaara ella es la Energía cósmica mutable manifestando a todos los seres y a todas las fuerzas.

No tengo conocimiento de que exista nada análogo a una consciencia del Purushottama que el ser humano pudiera alcanzar o realizar por sí mismo; poque en la Gita, el Purushottama es el Señor Supremo, el Ser Supremo que está más allá del Inmutable y de Mutable y contiene a la vez el Uno y el Múltiple. El hombre, dice la Gita, puede alcanzar la Consciencia Brahmica, realizarse como una porción eterna del Purushottama y vivir en el Purushottama. La consciencia del Purushottama es la consciencia del Ser Supremo y el hombre, por la pérdida del ego y la realización de su esencia verdadero puede vivir en ella.

En el pensamiento espiritual de la India, durante el período de los Rishis e incluso antes, los elementos del Sankhya y del Vedanta estaban siempre combinados. La exposición del Sankhya sobre la constitución del ser (Purusha, Prakriti, los elementos, Indriya (facultad sensorial) Buddhi (mente pensante) , etc., era universalmente aceptada, y Kapila era mencionado con veneración por todas parte. En la Gita se le menciona entre los grandes Vibhutis; Krishna dice: "yo soy Kapila entre los sabios".

El Veda y el Vedanta son un aspecto de la única Verdad; el Tantra, que pone el acento sobre la Shakti, es otro; nuestro yoga recoge todos los aspectos de la Verdad, no en las formas sistemáticas que le fueron dadas en antaño, sin en su esencia, y los lleva hasta su significación más completa y más profunda. Pero el Vedanta trata más bien de los principios y de lo esencial del conocimiento divino, y por lo tanto toda una parte de su conocimiento y experiencia espirituales ha sido recogida e incorporada al Arya. El Tantra trata más de las formas, de los procedimientos y de los poderes organizados. Todo eso no podía recogerse tal cual porque el yoga integral tiene necesidad de elaborar sus propias formas de procedimientos; pero la ascensión de la consciencia a través de los centros y otros elementos del conocimiento tántrico están allí , tras el proceso de transformación al que yo doy tanta importancia y, además, la verdad de que nada puede ser hecho si no es a tavés de la fuerza de la Madre.

El proceso del despertar de la Kundalini elevándose a través de los centros, así como la purificación de los centros, es un conocimiento tántrico. En nuestro yoga n existe el proceso voluntario de la purificacióny la apertura de los centros, ni tampoco la ascensión de la Kundalini por un procedimiento fijo. Se utiliza otro método, pero existe, no obstante la ascensión de la consciencia a partir y a través de los diferentes niveles para alcanzar la consciencia superior arriba; existe la apertura de los centros y de los planos (mental, vital físico) que estos centros gobiernan; existen también el descenso que es la llave principal de la transformación espiritual. En consecuencia hay, ya lo dije, un conocimiento tántrico detrás de los procesos de transformación en nuestro yoga.

En nuestro yoga no existe una apertura voluntaria de los chakras; se abren desde si mismos por el descenso de la Fuerza. En la disciplina tántrica se abren desde abajo hacia arriba, siendo el primero el Muladhar; nuestro yoga se abren desde arriba hacia abajo. Pero la ascensión de la fuerza a partir del Muladhara se produce igualmente.

En el Tantra los centros se abren y la Kundalini se despierta por un procedimiento especial; su acción ascendente es percibida en la columna vertebral. En nuestro yoga se trata de una presión de la Fuerza desde arriba que la despierta y abre los centros. Se produce una ascensión de la consciencia que se sube hasta que alcanza la consecuencia superior arriba. Eso se repite (a veces también se siente un descenso) hasta que todos los centros se abran y la consciencia se eleve por encima del cuerpo. En un estado ulterior permanece arriba y se ensancha para llegar a ser la consciencia cósmica y el ser-en-sí o espíritu universal. Este es el desarrollo habitual pero algunas veces el proceso es más rápido y tiene lugar una apertura repentina definitiva en lo alto.

La subida y el descenso de la Fuerza en nuestro yoga se realiza de un modo propio sin reproducir necesariamente los detalles indicados en los libros tántricos. Muchos llegan a ser conscientes de los centros, pero otros experimentan simplemente la subida o el descenso de un modo general, o de nivel en nivel más bien quede centro en centro; es decir, que ellos sienten en primer lugar descender la Fuerza la cabeza, después al corazón, a continuación al ombligo e incluso más abajo. No es en absoluto necesario llegar consciente de las deidades en los centros, según la descripción tántrica, pero algunos sienten a la Madre en los diferentes centros. En esto nuestra sadhana no se atiene al conocimiento dado en los libros, sino que conserva solamente la verdad central que está detrás y la realiza independientemente sin sujeción alguna a las antiguas formas y a los antiguos símbolos. En nuestro yoga los centros mismos tienen una interpretación diferente de cuanto está escrito en los libros de los tántricos.

Sí, el fin de nuestro yoga es establecer un contacto directo con el Divino en lo alto y hacer descender la Consciencia divina desde lo alto a todos los centros. Los poderes ocultos que pertenecen al plano mental, vital o físico sutil no son nuestro fin. Se puede tener en el camino, un contacto con diversas Fuerzas y Personalidades divinas, pero no es necesario establecerlas en los centros, si bien puede ocurrir algunas veces automáticamente (como con las cuatro Personalidades de la Madre) por un cierto tiempo en el curso de la sadhana. Pero esa no es l regla. Nuestro yoga se propone ser plástico y permitir todas las operaciones necesarias del Poder Divino según la naturaleza, pero pueden variar en sus detalles con cada individuo.

El ocultismo es el conocimiento y el uso correcto de las fuerzas ocultas de la Naturaleza. Las fuerzas oculta son aquellas que no se pueden conocer más que yendo detrás del velo de los fenómenos aparentes, especialmente las fuerzas de los planos físico sutil y suprafísicos.

La expresión "Naturaleza Física" no significa el cuerpo solo, sino que incluye la transformación de la totalidad de la mente física, del vital, y de la naturaleza material; no imponiendo siddhis sobre ellos, sino creando una nueva naturaleza física que ha de ser morada del ser supramental en una nueva evolución. Yo no tengo consciencia de que eso haya sido obtenido por ningún procedimiento hata-yoguico ni por ningún otro. El poder oculto mental o vital solo puede aportar siddhis del plano superior a la vida individual; como el del Sannyasin que podía ingerir sin peligro cualquier veneno, hasta el día que murió a causa del veneno por haber olvidado observar las condiciones del siddhi. La acción del poder supramental contemplado no es una influencia sobre el físico confiriéndole facultades anormales, sino una impregnación que lo transforma completamente en un físico supramentalizado. No he aprendido esta idea en el Veda o en los Upanishads, y no sé si estos contienen algo de este género. El conocimiento que recibí de la supramente fue directo, no me fue dado indirectamente; fue sólo más tarde cuando encontré algunas revelaciones confirmatorias en los Upanishads y en los Vedas.

Hay muchos yoghis de la escuela vedántica que siguen a la vez la vía de los siddhis y la de la emancipación final. Ellos dirían, supongo, que adquieren los siddhis en e camino al Nirvana. La armonización está en la supermente: la Verdad Divina a la vez estática y dinámica, una retirada y una extinción de la Ignorancia, una recreación en e Conocimiento Divino. Yo no he leido directamente el Yoga-Vashistha, pero según lo que he leído sobre él, este libro ha debido ser escrito por alguien con un notable conocimiento oculto.

Ma parece que estas diferencias de apreciación vienen de la mente que pone el acento sobre uno u otro lado del acercamiento al Divino o exalta más algún aspecto de la realización que otro. Cuando el acercamiento se hace a través del corazón, a través del amor y de la Bhakti, la más alta cima se halla en un Ananda trascendente, en una Felicidad o Buenaventuranza inefable de unión con el Divino a través del Amor. La escuela de Chaitanya insistía particularmente e incluso únicamente en este camino e hizo de él la realidad total de la conciencia de Krishna. Pero el Ananda trascendente está allí en el origen y en el fin de toda existencia y esta vía no es ni puede ser la única que conduce a ello. Se puede alcanzar por la consciencia de Vasudeva, que es un acercamiento más amplio y más mentalizado, como en el método de la Gita donde el conocimiento, las obras, la bhakti son todos centrados en Krishna, en el Uno, el Supremo, el Todo, y llegan a través de la consciencia cósmica a la trascendencia luminosa. Está también la via descrita por la Taittiriya Upanishad, el Evangelio de la Bienaventuranza del Vedanta. Estos son ciertamente métodos más amplios, porque elevan hacia el Divino la existencia entera en todas sus partes y en todas sus formas de ser. Si son menos intensos en sus comienzos, de movimiento más vasto y más lento, no hay razón alguna para suponer que sean menos intensos cuando alcanzan las cumbres de su realización. Todas llegan a la misma trascendencia, ya sea en un amplio movimiento, recogiendo todo lo que es espiritual en nosotros para llegarlo allí en una vasta sublimación, ya sea en la la ascensión intensa desde una parte, en una sola exaltación dejando todo el resto de lado. Pero, quién podría decir cuál de las dos es la más profunda? El amor concentrado tiene una profundidad que le es propia que no puede ser medida; la sabiduría concentrada tiene una profundidad más vasta, pero no puede decirse que sea más honda.

Los valores cósmicos no son más que reflejos de la verdad de la Trascendencia en una verdad menor de una experiencia en el tiempo que es separativa y ve diversamente mil aspectos del Uno. Cuando uno se eleva a través de la mente o de una parte cualquiera del ser manifestado, cualquiera de estos aspectos o varios de entre ellos pueden sublimarse cada vez más y tender hacia su intensidad trascendental suprema, y cualquier aspecto que haya sido experimentado de esa manera, la consciencia mental espiritualizada declarará que es lo supremo. Pero cuando uno va más allá de la mente, todo tiende no solamente a sublimarse sino a fundirse hasta que los aspectos separados recobran su unidad original, indivisible en el carácter absoluto de todo hecho uno. La mente puede concebir y tener la experiencia de la existencia sin la consciencia o sin Ananda, y esto adquiere su expresión suprema en la inconsciencia atribuida a la Materia. Puede también concebir el Ananda, o el Amor como un principio separado; sentir incluso que la consciencia y la existencia se pierden en un trance o en un desmayo de Amor o de Ananda. Del mismo modo, la persona limitada se pierde en la persona ilimitada, el amante en el Amado supremo, o también lo personal en lo Impersonal; el amante se siente inmerso, perdiéndose en la realidad trascendental del Amor y del Ananda. Lo personal y lo impersonal , son asumidos y experimentados por la mente como realidades separadas y la una o la otra es declarada y vista como suprema, de manera que lo personal puede tener "laya" (ser disuelto)en lo impersonal o , por el contrario , lo impersonal desaparece en la realidad absoluta de la Persona suprema y divina. Lo impersonal, desde este punto de vista, no es más que un atributo o un poder del Divino personal. Pero en la cima de la experiencia espiritual, pasando más allá de la mente se comienza a sentir la fusión de todas estas cosas en una. Consciencia, Existencia, Ananda vuelven as su indivisible unidad, Sachchidananda. Lo personal y lo impersonal se tornan irrevocablemente uno, de forma que disponer a uno en contra del otro es un acto de ignorancia. Esta tendencia a la unificación es la base de la consciencia y de la experiencia supramentales; para los fines cósmicos o creadores, la supermente puede poner al frente un aspecto de modo prominente cuando ello es necesario, pero es consciente de todo lo demás que hay detrás de él o está contenido él , y no admite al respecto ninguna separación u oposición en parte alguna. Por esta razón una creación supramental sería una armonía múltiple, no un proceso separativo fragmentando o analizando al Uno en partes y yuxtaponiendo de nuevo estas partes, o colocándolas en contradicción unas con otras para luego tener que sintetizadas y unirlas para llegar a una armonía, o incluso excluyendo una de las partes o todas para realizar el Uno indivisible.

Tu hablas de la escuela vishnuita que pone relieve las alegrías personales, como en la clasificación de los Bhavas, y dices que son sentimientos breves y rápidos que carecen de vastedad o amplitud. Sin duda alguna, cuando son experimentadas por vez primera y porque son experimentadas por la consciencia limitada en su funcionamiento y movimientos ordinarios; pero eso es así sólo porque lo emocional en el hombre, con este instrumento corporal imperfecto, actúa fundamentalmente por accesos de intensidad cuando quiere sublimar, y no puede mantener ni la continuidad, ni la extensión, ni el sublimado paroxismo de estas cosas. Pero a medida que el individuo se torna cósmico (la universalización del individuo sin perder su individualidad superior como centro divino es uno de los procesos que conducen hacia la Verdad supramental), esta incapacidad comienza a desaparecer. La verdad detrás del dasya o madura o de cualquier otro Bhava o fusión de Bhavas se torna un estado contínuo, vasto y amplio, y si, por azar, pierden algo de estas intensidades más breves a causa de esta extensión, lo recuperan por centuplicado en el movimiento del individuo universalizado hacia la Trascendencia. Hay una experiencia de permanente ensanchamiento que recoge los elementos de la realización espritual, y en este proceso de ascensión y de transformación se convierten en algo diferente y más grande que lo que ellos eran, y cada vez más, mediante la sublimación, ocupan su lugar, primero en lo cósmico espiritual, después en el todo trascendente omniabarcante.

La divergencia de puntos de vista entre Shankara y Ramanuja de una parte y Chaitanya de la otra con respecto a Krishna, surge de la orientación de sus experiencias. Para los primeros, Krishna no era más que un aspecto de Vishnu porque esta forma exática de amor y de Bhakti que había llegado a estar asociada con Krishna, no era para ellos el todo. La Gita, como Chaitanya él era Amor y Ananda, y como Amor y Ananda eran pera él la experiencia trascendente más alta, Krishna debía ser también el Supremo. Para el autor de la Gita, Krishna era la fuente del Conocimiento y del Poder lo mismo que del Amor; él era el Destructor, el Preservador, el Creador en uno, así que Vishnu necesariamente no era más que un aspecto de este Divino universal. En el Mahaabharata, Krishna se presenta, en efecto, como una encarnación de Vishnu, pero eso puede resolverse admitiendo que él se manifestó en su apariencia frontal a través del aspecto de Vishnu. Si consideramos la manifestación como algo progresivo, es lógico que la Divinidad mayor puede manifestarse más tarde que las otras, tal como tiene lugar en el Veda donde Vishnu es un Indra más joven, Upendra, pero supera a su antecesor y posteriormente ocupa su lugar por encima de él en la Trimurti.

Yo no tengo gran cosa que decir sobre la concepción vishnuita de la forma de Krishna. La forma es el medio fundamental de la manifestación y sin ella puede decirse que la manifestación de cualquier cosa es incompleta. Incluso si lo Sin-Forma procede lógicamente a la Forma la Forma es inherente y existe ya en un estado místico latente, sino, como podría manifestarse? Porque cualquier otro procedimiento consistiría, no en una manifestación, si no en una creación de lo no-existente. Si ello es así, sería igualmente lógico suponer que hay una forma eterna de Krishna, un cuerpo espiritual. En cuanto a la más alta Realidad, es sin duda alguna la Existencia Absoluta, pero, no es más que eso? La Existencia Absoluta, en tanto que abstracción, puede excluir todo lo demás de ella misma y resolverse en una especie de cero muy positivo; pero la Existencia Absoluta, en tanto que Realidad, quién definirá lo que ella es o no es en sus profundidades inconcebibles, en su Misterio sin límites? La mente sólo puede concebir normalmente la Existencia absoluta como una negación de sus propios conceptos espaciales, temporales o de otro tipo. Pero no puede decir lo que hay en la base de la manifestación, o lo que es la manifestación o por qué se produce una manifestación a partir de este cero positivo; y los vishnuítas, debemos recordar, no admiten esta concepción como la verdad absoluta y original del Divino. No es entonces estrictamente imposible que lo que nosotros concebimos y percibimos como una forma espacial pueda corresponder a algún poder del Absoluto inespacial fuera del espacio. No hablo de todo esto como una exposición definitiva de la Verdad, solamente hago hincapié en que la posición vishnuíta, sobre su propio terreno, está lejos de ser lógicamente o metafísicamente insostenible.

Revista Savitri,
watch online Savitri


This story first broke out last year as reported by Sun Newspaper (UK) but the gist is that these three sisters who are based in India say their dreams of getting married is a nightmare and fear they will never find husbands because of their uncontrollable hair growth!

The sisters suffering are from Hypertrichosis Universalis simply referred to as Werewolf Syndrome; a condition affecting just one in a billion people means their bodies are covered in extra hair — giving them extremely bushy eyebrows and beards.

And Savita, 23, Monisha, 18, and 16-year-old Savitri fear the will leave as life-long spinsters.
Savita said: “Marriage is not an option for us. Who is going to marry us when hair keeps growing on our faces?”

The sisters are now using hair removal cream but the hair returns too quickly to maintain.
Savita added: “When I used to go to school the boys and girls would shout ‘hairy face’, ‘horrible looking’, and ‘don’t sit next to her’.”

The condition was passed down by the girls’ father with whom Anita was forced into an arranged marriage by her uncle and aunt when she was 12.

She said: “It was only on the day of my marriage that I discovered what my husband was, hairy on his face, ears and body. He scared the hell out of me when he arrived at the altar."
watch online Savitri


Thank's GOD buat "HIKMAT" kepintaRan yang Kau brikan pd gadis kecil qu JULIANA INTAN SAVITRI,. Cos kemarin dy dpt peringkt 4 dkelas ya..biarlah dy ttp rendah hati n tdk prnh sombng dngn apa yg dy dpt krng nie n menjadi BERKAT bgi org bnyk ,.i Love u my daughter n Gbu !!
watch online Savitri


sepertinya memang kita harus berterimakasih dengan keadaan yang dulu pernah dirasakan mungkin itu terasa menyakitkan, karena dengan keadaan seperti itu akan membuat kita untuk lebih kuat serta bersemangat manghadapi keadaan dan pastinya membuat kita akan selalu bersyukur O:)
colek Restu Nugroho Anita Savitri
watch online Savitri


WADADA WATATU WA FAMILIA MOJA WENYE UGONJWA WA KUOTA NYWELE MWILI MZIMA KUTOKA INDIA UGONJWA HUU UMEWAHARIBIA NDOTO ZAO

Ndugu hawa wote wanatokea nchini india wa kwanza anaitwa Savita (23),Monisha (18)na Savitri (18)ambao wote hawa katika maisha yao wamelazimika kutumia dawa ambazo huweza kuwasaidia kupunguza uwezo wa nywele kuota kwa kasi. Ndugu hawa watatu kati ya sita waliozaliwa katika familia moja wameathirika na ugonjwa huu uitwao kitaalamu werewolf syndrom.Ugonjwa huu unaweza kumfanya mgonjwa kuweza kuota nywele karibu kila sehemu ya mwili wake hasa sehemu za usoni.Ni mara chache sana kumpata mgonjwa anayeumwa ugonjwa huu.Kwani wataalamu wanasema kuwa hutokea kwa mtu mmoja kati ya watu billioni moja. Chanzo cha ugonjwa mama wa watoto hawa amesema kwamba ni kutoka kwa baba yao ambaye alikua na ugonjwa huu.Na yeye alilazimishwa kuolewa naye bila kujua kama anaugonjwa huu.Kutokana na umasiki walionao wameshindwa kulipia gharama za upasuaji kwa mgonjwa mmoja ni zaidi ya dola za kimarekani 7,000.Mama huyu anaomba msaada wa kumsaidia watoto wake hawa kuweza kufanyiwa upasuaji ili siku moja waweze pona na kuolewa.
watch online Savitri


jangan pernah menganggap remeh kekuatan dirimu...
H-10 tuponas day epriting culd be hepen epribadeh, don't stop can't stop..... lakukan, kerjakan, cuma dipikir en d omongin ga bakal berubah #nyengirkuda
congrats buat mba Dian Savitri bulan depan udah ngantongi jam keren ya, nyusul segera ya mba Okvita Sari 14BP to go (tinggal ngedip aja tuh), mba Monika Astari 67BP to go, towel towel Agnes Puspitaningsih Bundanya Keyren Noviani Chusnul Qotimah, Deenee Poenya, Lidya Keyla, Farahita Rahmawati Febriantina jangan pernah berhenti sebelum gong nya bunyi :)
watch online Savitri


Rasaaa ЙƖЄ munculll kmbaliii,,,,,

Huftttt,,,
watch online Savitri


Aku mesti setuju: lebih memilih punya hati "terbuat dari baja"..
Btw, Christopher Reeve masih tetap lebih berkharisma..
watch online Savitri


KISI KE RELATIONSHIP STATUS SE YE GUESS NAHI KARNA CHAIYE KI WO KIS CHARECTER KI HAI SUDHAR TO RAANDIYA BHI JATI HAI AUR BIGADNE PE AAYE TO SAVITRI BHI SUNNY LEONY BAN JATI HAI SO PEHLE APNE GAREBAAN MAI JAANK KAR DEKHO FIR KISI PE UNGLI UTHANA
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
watch online Savitri


confession # 44

"One of our far relative girl aged about 19 or 20 stays near bashyam circle the thing is she's a big flirt itseems coz i have seen her roaming with different other caste guys in malls and other places. Really disgusting"

admin-aai chori kadti duur raho ba sabi dan bhi.!!
hooshar thi investigation kari kan lagan kar le wo bamdi marle wo :P :D
watch online Savitri


Ek ladka bohot
sareef tha..
.
.
.
.
.
.
Neeche kya dekh rahe ho..
Joke to upar tha..

Ladka aur sareef...
Hahaha
watch online Savitri


3 including URF Home Secretary kidnapped Wife suspects kidnappers to be state security force

Three cadres of the United Revolutionary Front (URF) including its home secretary, which is currently ensuing in tripartite talk with the central and state government were allegedly kidnapped by unknown persons from Adarsh Laboratory clinic at around 12 noon yesterday.

Assistant Publicity Secretary of URF, Poinu Luwang while talking to media persons at Manipur Press Club expressed suspicion of state force hands to the kidnapping of its cadres. According to him three of the outfit’s cadres including its home secretary Puyam Monyamba @ Ruhinikumar (55), son of late Indu, of Khurai Chingangbam leikai, Huidrom Shantimumar @Pamel (38), son of H. Konungjao of Yumnam Huidrom Wangoi ( Member URF Sub Committee) and Yumnam Shanti @ Raja (37) of Irom Meijrao were kidnapped by suspected state security force who came in civil dress, when they were at Adarsh Laboratory Clinic along with their wives for medical check up. He said, after the outfit signed tripartite agreement with the central and state government at 1st Manipur Rifles banquet hall on February 13 this year, 197 cadres of the outfit has been staying with the 9 Dogra Regiment near Loitang Khunou Spinning Mill. They went out after taking out pass from the regiment authority, he added.

Huidrom Ongbi Shandhya, wife of Huidrom Shantikumar @ Pamel and Puyam Ongbi Memton@ Savitri wife of Puyam Mongyamba@ Ruhinikumar who were also present during the meeting with the media persons said that they heard some armed persons who came in civil dress who came in a light green car called Monyamba when they were waiting for their turn for medical check up inside Adarsh Lab. Clinic. When they look from the window they saw the suspected state forces taking the three of them in the car.

Appealing the concern to released the three cadre, Poinu Luwang said such intervention in the peace process would amount to serious unwanted consequences. He said as according to the article 2 of the tripartite agreement, it has been agreed that state security forces , para military, army or any other agency will not arrest them. He said such a move will shattered the peace initiative of the government.

Source: IT
watch online Savitri


MAHADEV sai asu.. bhal lagise dekhun sai :O
sam moi ro ajir pora.. nomu nomu _/\_
watch online Savitri


ada yg punya kata2 bagi lh budak......:D
watch online Savitri


sEMUa wanita Yg pernah sinGGah dihatiKu....
TetaP Ku kukenang dengan indah....

dya Yang ada dihatiku skrg....
akan selalu indah dihatiku selmanya............
#JS #
watch online Savitri


இப்படி சுடும் என்று தெரிந்திருந்தால் தொட்டிருக்கவே மாட்டேன்

# நட்பு என்னும் நெருப்பு

(பிழை திருத்தும் சொன்ன நட்புக்கு நன்றி)
watch online Savitri


Myla Savitri terimakasih udah mau kerumah nemenin orang galau wkwkwkwkww
tenks atas masukanya....
jangan lupa sering main2 ya.......
watch online Savitri


Setiap kita yakin, percaya dan komitmen akan sebuah ide, itu modal utama terlaksananya ide tersebut.

Thanks God for to day,
and Spesial Thanks to Mega Wanti, Iis Nadhirah, Imam Adzro'i.
watch online Savitri


Penyair

Acep Syahril
Acep Zamzam Noor
Anis Sholeh Ba'asyin
Afrizal Malna
Alan Hogeland
Agam Wispi
Agus R. Sarjono
Agus Warsono
Ahmadun Yosi Herfanda
Arafat Nur
Amal Hamzah
Amir Hamzah
Asbari Nurpatria Krisna
Aslan Abidin
Badaruddin Amir
Badui U. Subhan
Bagus Burham
Beni R Budiman
Beni Setia
Binhad Nurrohmat
Cecep Syamsul Hari
Chairil Anwar
Cucuk Espe
D. Zawawi Imron
Dahta Gautama
Dea Anugrah
Dian Hardiana
Djamil Suherman
Dorothea Rosa Herliany
Fina Sato
Goenawan Mohammad
H.B. Jassin
HR Bandaharo
Herdoni Syafriansyah
Jamal D. Rahman
Joebaar Ajoeb
Joko Pinurbo
Jose Rizal Manua
Jumari HS
Kusprihyanto Namma
M.Aan Mansyur
Marsetio Hariadi
Mawie Ananta Jonie
Medy Loekito
Moch Satrio Welang
Muhary Wahyu Nurba
Mukti Sutarman
Mustofa Bisri
Nanang Anna Noor
Nanang Suryadi
Nirwan Dewanto
Nur Wahida Idris
Novy Noorhayati Syahfida
Ook Nugroho
Putu Oka Sukanta
Rayani Sriwidodo
Remy Sylado
W.S. Rendra
Riki Dhamparan Putra
Rivai Apin
Sam Haidy
Sapardi Djoko Damono
Saut Situmorang
Saut Sitompul
Sitor Situmorang
Sobron Aidit
Subagio Sastrowardoyo
Sukasah Syahdan
Sutan Takdir Alisyahbana
Sutardji Calzoum Bachri
Sutikno WS
T. Firman Andiatno
T. Wijaya
Taufiq Ismail
Tendy Faridjan
Tri Astoto Kodarie
Udo Z. Karzi
Usmar Ismail
Utuy Tatang Sontani
Wahyu Prasetya
Wayan Sunarta
Widji Thukul
Y. Thendra BP

Cerpenis

A.S. Laksana
Abidah el Khalieqy
Ahmadun Yosi Herfanda
Akmal Nasery Basral
AkiSora
Ali Akbar Navis
Andliandri.A.A
Arafat Nur
Armijn Pane
Asbari Nurpatria Krisna
Cucuk Espe
Dahta Gautama
Damhuri Muhammad
Danarto
Eko Tunas
Hamka
Hamsad Rangkuti
Helvy Tiana Rosa
Herdoni Syafriansyah
Ilham Q. Moehiddin
Imam Muhtarom
Indra Tranggono
Irfan Hidayatullah
Jack Efendi
Joni Ariadinata
Korrie Layun Rampan
Kuntowijoyo
Leila S. Chudori
M. Aan Mansyur
Martin Aleida
Marsetio Hariadi
Moch Satrio Welang
Nenden Lilis A.
Palti R Tamba
Raudal Tanjung Banua
M. Shoim Anwar
Seno Gumira Ajidarma
Sori Siregar(Sori Sutan Sirovi Siregar)
Sunlie Thomas Alexander
Taufik Ikram Jamil
Wan Anwar
Wisnu Sujianto
Rifan Khoridi

Ahmad Mushthofa Bisri

Novelis

Aam Amilia
Ahmad Fuadi
Akmal Nasery Basral
Andrea Hirata
Arafat Nur
Armijn Pane
Asbari Nurpatria Krisna
A.S. Laksana
Asma Nadia
Ayu Utami
Budi Darma
Cucuk Espe
Dewi Lestari
Djamil Suherman
Endik Koeswoyo
Gatotkoco Suroso
Gola Gong
Habiburrahman El Shirazy
Herlinatiens
Marah Rusli
Marga T
Mochtar Lubis
Motinggo Busye
Nasjah Djamin
Nh. Dini
Pipiet Senja
Pramoedya Ananta Toer
Ruli NS
Remy Silado
Selasih
Seno Gumira Adjidarma
Sobron Aidit
Sori Siregar(Sori Sutan Sirovi Siregar)
Suwarsih Djojopuspito
T. Wijaya
Tandi Skober
Titie Said
Titiek WS
Titis Basino
Toha Mochtar
Umar Kayam
Y.B.Mangunwijaya

Kritikus/Eseis

Dody Sam Yusuf
Agus R. Sarjono
Abdul Hadi WM
Arif B. Prasetyo
Budi Darma
Cucuk Espe
Dami N. Toda
Donny Dhirgantoro
Emha Ainun Nadjib
Goenawan Mohamad
Jakob Sumardjo
Maman S. Mahayana
Nirwan Ahmad Arsuka
Nirwan Dewanto
Putu Wijaya
Sirajuddin Sudirman
Soe Hok Gie
Tendy Faridjan
Wahyu NH. Al Aly
Wan Anwar

Lain-lain

A. Mustofa Bisri
A.A. Navis
A.D. Donggo
A.S. Dharta
A.S. Laksana
Abas Sutan Pamuntjak Nan Sati
Abdul Hadi WM
Abdul Muis
Abdul Wahid Situmeang
Acep Syahril
Acep Zamzam Noor
Achdiat K. Mihardja
Achmad Munif
Adinegoro
Agus Noor
Agus R. Sarjono
Ahmad Subbanuddin Alwie
Ahmad Tohari
Ahmad Yulden Erwin
Ahmadun Yosi Herfanda
Ajip Rosidi
Akmal Nasery Basral
Ali Akbar Navis
Tandi Skober
Amir Hamzah
A.A. Pandji Tisna
Andrea Hirata
Andrei Aksana
Ani Sekarningsih
Anwar Putra Bayu
Aoh K. Hadimadja
Arafat Nur
Ari Pahala Hutabarat
Ari Setya Ardhi
Arie MP Tamba
Ariel Heriyanto
Arif B. Prasetyo
Arifin C. Noer
Armijn Pane
Arswendo Atmowiloto
Asep S. Sambodja
Asma Nadia
Asrul Sani
Ayatrohaedi
Ayu Utami
B. Rahmanto
Bagus Putu Parto
Bagus Hananto
Bambang Set
Beni R. Budiman
Beni Setia
Beno Siang Pamungkas
Binhad Nurrohmat
Bokor Hutasuhut
Bonari Nabonenar
Bondan Winarno
Budi Darma
Budi P. Hatees
Budiman S. Hartoyo
Chairil Anwar
Clara Ng
Cucuk Espe
D. Zawawi Imron
Dahta Gautama
Dad Murniah
Dami N. Toda
Danarto
Daniel Mahendra
Darman Moenir
Darmanto Jatman
Dea Anugrah
Dewi Lestari
Dharmadi
Dian Hartati
Diani Savitri
Dimas Arika Mihardja
Dina Oktaviani
Djamil Suherman
Djenar Maesa Ayu
Dorothea Rosa Herliany
Dody Sam Yusuf
Dyah Merta
Dyah Setyawati
Edy Firmansyah
Eka Budianta
Eka Kurniawan
Eko Tunas
Emha Ainun Nadjib
Endik Koeswoyo
Faruk HT
FX Rudi Gunawan
Gazali Burhan Rijodja
Gerson Poyk
Godi Suwarna
Goenawan Mohamad
Gola Gong
Gus tf Sakai
H.B. Jasin
Habiburrahman El Shirazy
Hamid Jabbar
Hamka
Hamsad Rangkuti
Hartojo Andangdjaja
Helvy Tiana Rosa
Herman J. Waluyo
Hersri Setiawan
Ibnu Wahyudi
Ibrahim Sattah
Idrus
Iggoy el Fitra
Ikhwan Al Amin
Indra Cahyadi
Indra Tranggono
Intan Paramaditha
Irman Syah
Isbedy Stiawan ZS
Iswadi Pratama
Iwan Simatupang
Iyut Fitra
J.E. Tatengkeng
Jakob Sumardjo
Jamal D Rahman
Jamal T. Suryanata
Jatmika Nurhadi
Jeffry Alkatiri
Joni Ariadinata
Joshua Lim
Korrie Layun Rampan
Kriapur
Kuntowijoyo
Kurnia Effendi
Kuswinarto
Kwee Tek Hoay
Linda Christanty
Linus Suryadi AG
Lukman A Sya
M. Rozaq Triyansyah
M. Shoim Anwar
Maman S. Mahayana
Mansur Samin
Marah Roesli
Marga T
Marianne Katoppo
Martin Aleida
Max Ariffin
Medy Loekito
Melani Budianto
Mh. Rustandi Kartakusuma
Moch Satrio Welang
Mochtar Lubis
Mohammad Diponegoro
Motinggo Busye
Muhammad Kasim
Mukti Sutarman Espe
Mutmainna
Mustafa W. Hasyim
Nanang Anna Noor
Nanang Suryadi
Nazaruddin Azhar
Nenden Lilis A
Nenek Mallomo
Ngarto Februana
Nh. Dini
Nirwan Dewanto
Noorca M. Massardi
Nova Riyanti Yusuf
Nugroho Notosusanto
Nur Sutan Iskandar
Nurochman Sudibyo.YS
Nyoo Cheong Seng
Oyos Saroso HN
Palti R Tamba
Pamusuk Eneste
Panji Utama
Parakitri T Simbolon
Piek Ardijanto Soeprijadi
Pipiet Senja
Pramoedya Ananta Toer
Primadonna Angela
Putu Wijaya
Rachmat Djoko Pradopo
Rachmat Nugraha
Radhar Panca Dahana
Ragdi F. Daye
Ramadhan K.H.
Ratih Kumala
Ratna Indraswari Ibrahim
Remy Sylado
Rieke Diah Pitaloka
Rifai Apin
Rijono Pratikto
Riris K. Sarumpeat
Rosihan Anwar
Rukmi Wisnu Wardani
Rusman Sutiasumarga
S. Sinansari ecip
S. Yoga
Saeful Badar
Sanusi Pane
Sapardi Djoko Damono
Sarabunis Mubarok
Saut Situmorang
Selasih/Seleguri
Seno Gumira Ajidarma
Sholeh UG
Sindhunata
Sitok Srengenge
Sitor Situmorang
Slamet Sukirnanto
SM Ardan
SN Ratmana
Sobron Aidit
Soekanto SA
Sony Farid Maulana
Sori Siregar(Sori Sutan Sirovi Siregar)
Sosiawan Leak
Subagio Sastrowardoyo
Suman Hs
Suminto A Sayuti
Sunaryo Basuki Ks
Suparto Brata
Sutan Iwan Sukri Munaf
Sutan Takdir Alisjahbana
Sutardji Calzoum Bachri
Suwarsih Djojopuspito
T. Wijaya
Tajuddin Noor Gani
Taufiq Ismail
Teguh Winarso AS
Timur Sinar Suprabana
Titie Said
Titis Basino
Toety Heraty Nurhadi
Toha Mochtar
Toto Sudarto Bachtiar
Trisno Sumardjo
Trisnojuwono
Triyanto Triwikromo
Tulis Sutan Sati
Udo Z. Karzi
Ugoran Prasad
Umar Junus
Umar Kayam
Umar Nur Zain
Umbu Landu Paranggi
Usmar Ismail
Utuy Tatang Sontani
Viddy AD Daery
W. Hariyanto
W.S. Rendra
Wahyu NH. Al Aly
Widjati
Widji Thukul
Wisran Hadi
Wowok Hesti Prabowo
Y. Thendra BP
Y. Wibowo
Yonathan Rahardjo
Yudhistira ANM Massardi
Yusach Ananda
Zainal Afif
Zainuddin Tamir Koto
Zen Hae
Zen Ibrahim
Zoya Herawati
watch online Savitri


Real meaning and purpose of vat savitri puja revealed by Sirshree. It is great to see that Sirshree is unfolding ancient wisdom behind festival and rituals. Must to see. Dhanywad Sirshree.
watch online Savitri


Send us some new likes we are 5 away to an amazing contest. Tag 3 people below tell them to like our page.. Win 2 samples!!
watch online Savitri


Maun sangkal lwn aku b.padah
jgn m.bajak fb ku kya ni.

Bangsat banar .
M.ulah abut ja .
Mati mama nya yg m.bajak fb ku.

#anjink
watch online Savitri


Duuuhhh...ini bukan polusi udara (udara mlm yg masuk ke kmr tidur sih nyaman krn sejuk)...tapi polusi telinga..krn mesjid luar kompleks..TOA spi ter dengar ke rmh....hedeuh (pd hal pk Jusuf Kalla sdh memberikan pengarahan ttg tata tertib penggunaan TOA di mesjid2...hmmm susah bgt...disiplin ya)....
watch online Savitri


debat masker rebreathing vs non-rebreathing with Qnyaw Chan Linda Dwi Savitri Evit Kupid Dwie Mas Pujastutie Kd Nariska Rahayuni
watch online Savitri


Bentarrr lagiii sahabat gW mau Meridt`trisya savitri `
watch online Savitri


HOOOO!!!

CLAP CLAP CLAP CLAP!

"Todo mundo fala do fracasso do socialismo. Engraçado... ninguém fala do fracasso do capitalismo para 2/3 da humanidade. Segundo a ONU, de 7 bilhões de pessoas, 4 bilhões vivem abaixo da linha de pobreza. Então, nós não podemos dizer que o capitalismo foi um êxito. E nós não deveríamos, a medida que não escolhemos a família nem a classe social em que nascemos, nós não deveríamos considerar isso um privilégio (fazermos parte de 1/3 dos sortudos do capitalismo). Deveríamos considerar uma dívida social para com aqueles que não tiveram a mesma sorte. E lutar para acabar com essa loteria biológica. Todo mundo tem que nascer com plenos direitos para ser muito feliz."

Frei Betto, em entrevista especial ao programa Caminhos da CBN Do post de Petria Chaves
watch online Savitri


BREAKING NEWS: भारत को 182 रनों का लक्ष्य, श्रीलंकाः181/8 #IndvsSL #ct13 #AajTak ...http://aajtak.intoday.in/story/breaking-news-1-59000.html
watch online Savitri


nyebelin bngt tuh org songong ga pny adab masa lg mkn bersama selesai pengajian kentut gede bngt 2X lg jd uenegggg
watch online Savitri


Assalamualaikum wr, wb

akankah kita nantinya bisa membuat mesin waktu yang bsa balikik ke waktu yang dulu mengenai lahirnya sejarah.....dunia

Wassalamualaikum wr. wb
watch online Savitri


Kalau kamu gx bisa maafin aku sampai kapanpun gpp kok,emng aku yg slaah dari pertama,terakhir kali aku mau bilang maaf ma km,tolong maafin aku
watch online Savitri


Siap siap....mau kemas2 barang sabtu sudah harus pergiiiiiiiii

I am comiiiing my son & my husben muaaaach
Www.gak sabar......com
watch online Savitri


Petugas tewas, warga diimbau waspadai anjing liar

Tewasnya petugas lapangan Dinas Peternakan, Perikanan dan Kelautan (Disnakala) Kabupaten Garut akibat gigitan anjing rabies membuat Disnakala perlu mengimbau warga agar mewaspadai anjing liar.
Warga di Kecamatan Cigedug, Kabupaten Garut, diimbau untuk mewaspadai serangan anjing rabies.

Kepala Seksi Kesehatan Hewan (Kasi Keswan) Disnakanla Garut Dyah Savitri mengatakan, imbauan tersebut merupakan salah satu langkah untuk antisipasi jatuhnya korban rabies dari warga.
“Kami sudah menelusuri lokasi tempat dimana petugas kami digigit anjing rabies. Tapi kami belum bisa memastikan anjing mana yang menggigitnya,” kata Dyah Kamis (20/6/2013).
Menurut dia, kasus gigitan anjing rabies di Kecamatan Cigedug baru kali ini terjadi. Sebab, kasus serupa yang menimbulkan korban jiwa sebelumnya juga terjadi di Kecamatan Cisurupan pada 2009 silam dan Kecamatan Bungbulang di 2012 lalu.
“Kasus ini baru pertama kali terjadi untuk wilayah Kecamatan Cigedug. Kami harus melakukan operasi pemberian vaksin kembali di daerah itu (Cigedug),” ujarnya.

Seperti diketahui, petugas lapangan Disnakanla Kabupaten Garut, Ineu Kurniawan, tewas setelah digigit anjing rabies. Ineu yang sehari-hari bekerja di wilayah Kecamatan Cigedug dan Bayongbong ini digigit anjing saat menjalankan tugasnya melakukan pemeriksaan pada sejumlah hewan liar di kawasan Kecamatan Cigedug.

Fani Ferdiansyah / Sindonews.com –
watch online Savitri


jis mrji ladke se puch lo
aap
wo single he kehega..
.
.
aur jis mrji ladki se puchlo wo khegi i have boyfrnd
.
.
mujhe to yeh smj ni aa rha k
.
.
agr sare boys single h to ladkiya kya bandro se set hone lge.... :p
watch online Savitri


Aaj maine ek ladki ko request send
Ki
.
.
.
..
Shaam uska messege aaya: Sorry
main unknown ko add nhi
Karti
.
.
.
.
.
Maine reply kiya: Jo pehle se 982
Frnds add kiye hai,
Tu un sab ki AUNTY lagti hai kya Kamini.....
watch online Savitri


salshalovaa Awards ;)

1.TER PANDAI(Raulia Preaty)
2.TER Unyu"(Eka valery)
3.TER CANTIK(niken)
4.TER KEPO(Fenny juniani)
5.TER TENAR(Putry Novy Savitri)
6.TER BIJAK
7.TER JAIL
8.TER CEREWET
9.TER GOKIL
10.TER MANIS
PERTANYAAN:6.berapakah umur Bella 1T.Acak

Like n coment :)

adm11_illa¤
watch online Savitri


Hello All

This is extraordinary findings about Indian Billionaires, and Banias stood FIRST among All ,hail Banias..

India's Billionaires & their castes ..

A very very interesting story on India 's caste issues

Forbes magazine has put out a list of the world's 1,210 billionaires.

Fifty-five of them are Indians. A billion dollars is Rs. 4,480 crore.

A Baniya is a member of the Vaish caste, originating mainly from Rajasthan and Gujarat .

They are under 1% of India 's population. Yet, 26 of the 55 are baniyas!
India 's richest man is a Baniya (Lakshmi Mittal, world's sixth richest with $31.1 billion),

India 's second richest man is a Baniya (Mukesh Ambani, $27 billion),

India 's third richest man is a Khoja (Azim Premji, $16.8 billion),

India 's fourth richest men are Baniyas (Shashi and Ravi Ruia, $15.8 billion),

India 's fifth richest person is a Baniya (Savitri Jindal, $13.2 billion),

India 's sixth richest man is a Baniya (Gautam Adani, $10 billion),

India 's seventh richest man is a Baniya (Kumar Mangalam Birla, $9.2 billion),

India 's eighth richest man is a Baniya (Anil Ambani, $8.8 billion),

India 's ninth richest man is a Baniya (Sunil Mittal, $8.3 billion).

India 's 10th richest man is a Parsi (Adi Godrej, world's 130th richest with $7.3 billion).

Score: Baniyas 8, Rest of India 2. If we consider the Gujaratis Godrej and Premji (from the Lohana caste) as coming from mercantile communities then actually Rest of India wasn't playing this match so far.

India 's 11th richest man is K.P. Singh of DLF ($7.3 billion). He is the first departure from our trend of mercantile castes. Singh is a peasant, the most populous caste grouping of India , about 50% of our population. From numbers 11 to 20, there are four Baniyas. They are Anil Agarwal of Vedanta ($6.4 billion), Dilip Shanghvi of Sun Pharma ($6.1 billion), Uday Kotak ($3.2 billion), and Subhash Chandra Goel of Zee, ($2.9 billion). The non-Baniyas are Shiv Nadar of HCL ($5.6 billion), Malvinder and Shivinder Singh of Ranbaxy ($4.1 billion), Kalanithi Maran of Sun TV ($3.5 billion), Mukesh Jagtiani of Landmark ($3 billion) and Pankaj Patel of Cadila ($2.6 billion).

Between 21 and 30, there are five Baniyas. They are Indu Jain of The Times of India ($2.6 billion), Desh Bandhu Gupta of Lupin ($2.1 billion), Sudhir and Samir Mehta of Torrent ($2 billion), Aloke Lohia of Indorama ($2
billion) and Venugopal Dhoot of Videocon ($1.9 billion). The five non-Baniyas are G.M. Rao of GMR ($2.6 billion), Cyrus Poonawalla of the Serum Institute ($2.3 billion), Mumbai builder Rajan Raheja ($2.2 billion),
Narayana Murthy ($2 billion) and Gautam Thapar of Avantha ($2 billion). Of the non-Baniyas, three are from mercantile communities: Poonawalla (Parsi), Raheja (Shikarpuri Sindhi) and Thapar (Khatri). Murthy is Brahmin.

Between 31 and 40 are two Baniyas: Rahul Bajaj ($1.6 billion) and Ajay Piramal ($1.4 billion). The non-Baniyas include three Brahmins: Nandan Nilekani ($1.8 billion) and S. Gopalakrishnan ($1.6 billion) of Infosys, and
Vijay Mallya ($1.4 billion). Three of the others are from mercantile castes: Chandru Raheja ($1.9 billion), Brijmohan Lall Munjal of Hero Motors ($1.5 billion) and Vikas Oberoi ($1.4 billion). The last two are K. Anji Reddy ($1.5 billion) (from Andhra's dominant peasant community) and Ajay Kalsi of Indus Gas ($1.7 billion).

Between 41 and 50 are five Baniyas. They are R.P. Goenka ($1.3 billion), Rakesh Jhunjhunwala ($1.2 billion), Brij Bhushan Singhal ($1.2 billion), B.K. Modi ($1.1 billion) and Mumbai builder Mangal Prabhat Lodha ($1.1 billion). The non-Baniyas are Baba Kalyani of Bharat Forge ($1.3 billion), Keshub Mahindra ($1.2 billion), K. Dinesh ($1.2 billion) and S.D. Shibulal
($1.1 billion) of Infosys, and Yusuf Hamied of Cipla ($1.1 billion).

The last five, from 51 to 55, include two Baniyas: Mumbai builder Mofatraj Munot of Kalpataru ($1 billion) and Ashwin Dani of Asian Paints ($1 billion). Two of the others are from mercantile castes: Parsi Anu Aga of Thermax ($1 billion) and Khatri Harindarpal Banga of Noble ($1 billion). Delhi builder Ramesh Chandra of Unitech ($1 billion) ends our list of Indians with a billion dollars or more.

The list has three Parsis, two Muslims and Sikhs in one spot (shared by the Ranbaxy Singhs). Banga is also a Sikh name but Harindarpal is clean-shaven. All of them, except Poonawalla, have inherited their wealth, though in the case of one (Premji), he took a small firm and made it global. There is nobody from the scheduled tribes or castes.

India 's large peasant castes have some representation (Singh, Patel, Reddy),

There are 26 Baniyas on our list. Many of them inherited their wealth, but just as many (Mittal, Ruias, Adani, Dhoot among others) are self-made.

The list has 16 Rajasthanis, and 13 Gujaratis. Every single Rajasthani is from one caste, Vaish, though they are from two faiths: Hindu and Jain.

Only Gujarat is capable of producing billionaires drawn from four different faiths-Hindu, Parsi, Jain and Muslim-and three different castes: Baniya, Khatri and peasant. This is unique in India and there is something about this secular mercantile culture that produces great men across communities. What is it? Three out of the four biggest leaders of the subcontinent under
British rule were Gujarati, and they were drawn from these three castes: Gandhi, Jinnah and Patel. Only 5% of India 's population, Gujaratis don't have the numbers to dominate its democratic politics. But businesses are not run in democratic fashion. And to rise, you need quality, not quantity.

The heartland of India , where our quantity resides, is missing from this list. Bihar, Bengal , Madhya Pradesh, Odisha, Uttar Pradesh have little or no representation and this does not surprise us.

On the list are 10 south Indians, in proportion to their 20% share of India 's population. The famous five from Infosys are obviously self-made. Of the others, four are first-generation wealthy. This is a good indicator for
the future, and it restores some balance in favour of Rest of India.

Two final observations. India 's greatest businessman is not on this list. Why is that? It is because Ratan Tata owns less than 1% of Tata Sons. He is exceptional in every way.

!!!!!!!!!



Some of you will be wondering that why is Pallanjee Mistree with his wealth of around $6.00 Billion not featuring in the top ten?

That's because he is an Irish citizen.

this is information is as per my knowledge.
watch online Savitri


Aqila Dania Izzati
Senin
Pagi~Pagi Gini Gak Ada Yang on :<
Suka · · Promosikan · Bagikan
Monica Putri menyukai ini.
Tulis komentar...
Anto Yudymengirim keAqila Dania Izzati
Senin
maksih ea ats konfr'a,n lm knl ea,,??
Suka ·
Aqila Dania Izzati
8 Juni
~bye-bye friends~
Batal Suka · · Promosikan · Bagikan
Anda menyukai ini.
Tulis komentar...
Aqila Dania Izzati
8 Juni
~Sudah dulu mainnya mau makan
malam bersama 'FAMILY'~
Batal Suka · · Promosikan · Bagikan
Anda menyukai ini.
Tulis komentar...
Aqila Dania Izzati
8 Juni
~Namsun~

a
aq
aqi
aqil
aqila
aqil
aqi
aq
...Lihat Selengkapnya
Batal Suka · · Promosikan · Bagikan
Anda menyukai ini.
Tulis komentar...
Aqila Dania Izzati
8 Juni
~'',,--GALAU--,,''~
Batal Suka · · Promosikan · Bagikan
Anda menyukai ini.
Tulis komentar...
Aqila Dania Izzati
8 Juni
Totally Spies! Fashion Agents Community
Welcome to the Official Totally Spies! Fashion Agents
Halaman: 837.025 menyukai ini
Batal Suka · · Promosikan · Bagikan
Anda menyukai ini.
Tulis komentar...
Icha Raisha Navarianimengirim keAqila Dania Izzati
8 Juni
untuk aqila.
hope you like it
maaf kalo jelek
Foto: untuk aqila. hope you like it maaf kalo jelek
Batal Suka · · Bagikan
Anda menyukai ini.
Tulis komentar...
Aqila Dania Izzati
8 Juni
belajar!!!!>_<

senin udah ujian!!! :D~
Batal Suka · · Promosikan · Bagikan
Anda dan Sesilya Nindy menyukai ini.
Tulis komentar...
Aqila Dania Izzati
8 Juni
ada yang mau ~FHOTO WINXS~
~
sebutin personil yg kamu suka.1 aja.
~
untuk 5 teracak.jangan lupa like!~:D
Suka · · Promosikan · Bagikan
Aqila Dania Izzati kok gak ada yang coment yah?
8 Juni pukul 16:10 · Suka
Tulis komentar...
Aqila Dania Izzati
6 Juni
ada yang mau!
Foto: ada yang mau!
Suka · · Promosikan · Bagikan
Aqila Dania Izzati
6 Juni
siapa mau yang kayak gini — bersama Monica Putri dan Sesilya Nindy.
Foto: siapa mau yang kayak gini
Batal Suka · · Promosikan · Bagikan · Tandai Teman
Anda dan Icha Raisha Navariani menyukai ini.
Tulis komentar...
Aqila Dania Izzati mengubah foto profilnya.
5 Juni
Suka · · Promosikan · Bagikan

Tentang
Direktur Utama di Direktur Utama di PT. CINTA SEJATI dan Direktur Utama di DIREKTUR KASIH SAYANG DI PT. CINTA .
Tinggal di Daerah Khusus Ibukota Jakarta
Dari Daerah Khusus Ibukota Jakarta
Berpacaran
Teman · 109
Keylani Azizah
Rahmad Yuda
Danu Hnc
Savitri Nurudzaati
Muhammad Rizki Azra
Wahyu Oktavian
Monica Putri
Lional Yusri Ronaldo
Ranti Dzatil Izzah Azza
Musik · 29
Girls'Generation
Alvaro Maldini Siregar...
Alvaro Maldini Coboy J...
Justin Bieber
Alvaro Maldini Coboy J...
Bondan Prakoso
Film · 36
X-Men Origins: Wolveri...
Spider-Man 2
Perahu Kertas 2
Ratatouille
Madagascar: Escape 2 A...
Pirates of the Caribbe...
Acara TV · 24
The Fairly OddParents
Dong Yi
Putih Abu-Abu
KICK ANDY SHOW
Meteor Garden
You Are My destiny
Buku · 24
The Art of Avatar: Jam...
Edensor
Mickey Mouse
كل يوم ايه من الكتاب ا...
Maryamah Karpov
Harry Potter dan Orde ...
Permainan · 4
Dragon City
Wonderland
Totally Spies! Fashion Agents
Coco Girl
Suka · 33
Cerita Lucu
MY HEART Series - SCTV
Indonesia Raya
Totally Spies! Fashion...
Girls'Generation
Alvaro Maldini Siregar...
Aktivitas Terbaru
Aqila won a Battle in Dragon City.
Suka · Komentari
Aqila sekarang berteman dengan Angel's Kiss dan 9 orang lain.
Aqila menyukai MY HEART Series - SCTV.
Aqila completed a Candy factory in Wonderland.
Suka · Komentari
Aktivitas Terbaru lainnya
watch online Savitri


LIST OF FAMOUS BALIJAS And Many More Please add

1 Pawan Kalyan — Actor
2 Chiranjeevi— Founder of prajarajyam party and actor
3 Allu Arjun — Actor
4 Ram Charan Teja, Actor
5 Sneha — actress
6 Jayam Ravi — Actor
7 Raadhika Sarathkumar — Tamil and Telugu actress and producer
8 Periyar E. V. Ramasamy, DK Founder
9 Devi Sri Prasad— Music director
10 Dasari Narayana Rao — Telugu director and producer
11 Sekhar Kammula — Director
12 Allu Aravind — Film producer
13 Vikram Akula — Founder of SKS Microfinance and Time’s Top 100 persons in world 2006
14 Savitri (actress) — Telugu and Tamil actress, producer:
15 Vangaveeti Mohana Ranga — Politician
16 M. R. Radha (Mohan Rajagopala Radhakrishnan Naidu) — Tamil actor
17 Srihari— Producer and actor
18 Nagesh Kukunoor— Director
19 Radha Ravi— Tamil actor and producer [link]
20 M. Raja — Director
21 S. V. Ranga Rao — Actor
22 Ravi Krishna — Actor
23 A. M. Rathnam — Producer
24 Devika — Actress [link]
25 Kaikala Satyanarayana — Actor
26 Sukumar — Director
27 Naga Babu — Producer
28 Kodi Ramakrishna — Director
29 Chakri (music director) — Music director
30 Jikki (Pillavalu Gajapathi Krishnaveni) [link]
31 Bhanu Chander — Actor and producer
32 Col. C. K. Naidu, Former Captain of Indian Cricket.
33 M. S. Narayana — Producer and actor
34 Marthand K. Venkatesh — Editor
35 Ramana Gogula — Music director
36 Ambati Rayudu— Cricketer
37 Roja Ramani — Actress
38 V. Hanumantha Rao — Former PCC Chief and M.P.
39 Chota K. Naidu — Cinematographer
40 Kodi Rammurthy Naidu — Bodybuilder and wrestler
41 Rajanala Kaleswara Rao — Actor
42 Dwaram Venkataswamy Naidu — Classical musician
43 Krishnaveni (actress) — Producer, actress, singer
44 Pasupuleti Kannamba — Producer, Telugu and Tamil actress
45 Ray Bahaddur Sir Sri Kurma Venkata Reddy Naidu — Social reformer, Former Chief Minister of Madras, President of Koormapuram, near Kakinada
46 Mendu Rammohan Rao— Dean, Indian School of Business, ISB
47 Santha Kumari— Producer, actress
48 C. Ramachandraiah — PRP Politician
49 Nirmalamma— Actress [link]
50 Meher Ramesh — Director
51 P. Pullaiah— Producer and director
52 Mallipudi Raju Pallam Mangapati — Union minister of State of Defense, Government of India
53 Shobha Naidu
54 Grandhi Venkata Reddy Naidu — First Law Minister of Andhra Pradesh
55 Buchi Babu Naidu, Father of Indian Cricket in Chennai.
56 K. Keshava Rao — Politician, Former PCC Chief
57 Dasari Yoganand — Director
58 B. A. Subba Rao — Producer and director
59 Shyam K. Naidu — Cinematographer
60 Punjala Shiv Shankar — Ex.Governor and former Union minister
61 Raghupathi Venkaiah Naidu —
62 Edida Nageshwara Rao — Producer
63 Manikonda Chalapathi Rau — Former editor of National Herald
64 Botsa Jhansi Lakshmi — Member of Parliament
65 Tapi Chanakya— Director
66 Sai Prathap Annayyagari — Member of Parliament, Central minister
67 Tapi Dharma Rao - Telugu writer
68 Tirumalasetti Suman— Cricketer
69 Dharmapuri Srinivas — PCC chief of A.P
70 Master Venu — Music director
71 Balashowry Vallabhaneni — Politician
72 Marotrao Kannamwar — Chief Minister Government of Maharashtra (1961â1964)
73 Cotah Ramaswami, Double international who represented India in both cricket and tennis.
74 Nandikolla Gopala Rao —-Father of modern contemporary artist in A.P
75 Kamichetty Venougopala Rao Naidou — Pondicherry
76 Kalyanam Raghuramaiah
77 Bezawada Bapa Naidou — First Mayor of Yanam
78 Chegondi Venkata Harirama Jogaiah — PRP leader, cinema producer
79 Brahmarshi Sir Dr. Rao Bahaddur Sri Raghupathi Venkataratnam Naidu — Social reformer and educationalist
80 G.Kamatchi Naidu — Founder of Dravida Telugar Munnetra Kazhagam
81 Palachola Venkata Rangayya Naidu IPS — Former DGP, Former Union Minister
82 Sekhar Tam Tam — Physician, awarded MBE from Britain
83 Kaneganti Hanumanthu — started the Palandu Rebellionagainst British General Rutherford
84 Dalavayi Krishnaswamy Audikesavulu Naidu — TTD Chairman
85 Ramesh Puppala; Producer,Yellow­ Flowers
86 Ramakrishna Badiga — Politician/­Businessman
87 M R Seetharam — Former MLA, Karnataka
88 Pappala Chalapathirao — Politician
89 Kamichetty Sri Parassourama Varaprassada Rao Naidu — Speaker of Pondicherry state
90 Gazulu Lakshminarasu Chetty— Social reformer,
91 Ponnala Laxmiah — State Minister of Irrigation, Government of AP
92 Botsa Satyanarayana, Panchayati Raj Minister
93 Col C.K. Naidu, first Indian Cricket captain and is considered as the Father of Indian Cricket.
94 P.Laxman RaoMythology Theatre, Sampath nagaram , E.G Dist
95 Beri Thimmappa Naidu (Chetti) of Palakollu, one of the founders of Madras city
96 Nalla Reddy Naidu — First MP (1952â57) from Rajamundry Constituency (Socialist Party)
97 Rao Bahadur Sir Kurma Venkata Reddy Naidu Chief Minister of the Erswhile Madras Presidency.
98 Thota Subba Rao Cine Art Director
99 Achanta Sharath Kamal, Table Tennis Champion
100 Kapu Rajaiah–Siddipet, Hamsa awardee
101 Santhakumari
102 sanaka buchhi kotaiah, machilipatnam ex mp, first parliament elections in 1951-52, famous communist party leader
103 Thota Prasad - Film Writer, Novelist, and journalist
104 Achanta Venkata Ratnam Naidu Mythology Theatre, Hamsa awardee
105 T. Venkata Surya Prasad (Kalaprapurna, Andhra Kalidasa, Kavibhushana) made great contribution to Telugu literature.
106 Jawwadi Rama Rao
107 S.V. Ranga Rao, one of the greatest actors in the history of Indian Cinema.
108 Raviraja pinisetti;director
109 Srini Kopollu — MD, Microsoft India
110 Alapati Vijaya Laxmi
111 Salem Pagadala Narasimhalu Naidu — Writer and industrialist social reformer, Coimbattore
112 Dwaram Venkatswamy Naidu, Musician and Violinist, Gandharva Vidya Bhushana
113 Padma Sree Allu Rama Lingaiah — actor and freedom faightor
114 Allu Venkata Satyanarayana — Ex.M.L.A Politician
115 Vice Admiral R D Katari — First Chief of Naval Staff (22-Apr-1958 to 4-Jun-1962)
116 Thota Tharani — Art director
117 Alahari—director
118 Akkala Potha RajuMake up man
119 Ananth Sreeram — Lyricist(Palkol­,WGDt)
120 G. Varalakshmi — Actress
121 V.V. Vinayak — Director
122 D.V.Subba Rao Harishchandra fame
123 M.V.Raghu; Cinematographer& Director
124 K.Veeramani — Tamil Nadu Politician
125 Manjula Kishor–Captain A.P Women Cricket team & Coach South Zone Women Cricket
126 C.S. Nayudu, Indian Test cricketer,
127 Rao Bahaddur Sir Kurma Venkata Reddy Naidu, Governor Madras Presidency (1936â1937) Chief Minister of Madras Presidency(1937)
128 Krishna Vamsi Pasupuleti — Director
129 L.Nirmal Kumar Music DirectorâAIR & TV
130 Gummadi Gopala Krishna
131 Ramesh Naidu — Music director
132 Savitri Kommareddy — Mahanati
133 Kandula Lakshmi Durgesh Prasad Member of Legislative Council/MLC Rajahmundry City Congress President
134 Allu Ramlingaiah, comedian in telugu film industry.
135 P.V.Rama Mohan Naidu - Writer, journalist, columnist and TV producer
136 Kola Nag— Director
137 Chatla Sriramulu Theatre guru
138 EVKS Elangovan, Tamil Nadu Politician
139 Venugopal Rao — Cricketer
140 Gurramkonda Srikanth - Journalist, Youngest recipient of Sovietland Nehru award
141 Kodi Ram Murthy Naidu, famous Indian Wrestler and freedom fighter known as Indian Hercules and Kaliyuga Bhima.
142 Bollimuntha Siva Ramakrishna - Film writer, Editor
143 EVK Sampath, Tamil Nadu Politician
144 K.V.Gopala Swamy Naidu Father of Theatre arts in A.P
145 Kanneganti Hanumanthu led the anti-tax revolution in thePalnadu area and sacrificed his life to the bullets of Rutherford.
146 vijay kanth — Actor and politician
147 Edida Gopal Rao AIR News reader, famous for Gandhiji role
watch online Savitri


Shaking song on Savitri wedding
watch online Savitri


Aaj kal ke ladke

Mana yeh fashion hazar kartey hain
khud ko sawarne ki koshish bekaar kartey hain.

sakht garmi mein pehan ke ye tight jeans,

lambi tango ki numaish bar bar kartey hain,

ladki ke samney bantey hain yeh nawab,

chahey paoon mein pehni ho phati hui jarab.

shaadi se pehle kartey hain wadey hazaar,

phir maa ke paloo mein rotey hain zaar zaar.

kehney ko yeh hamein kharab kehte hain,

yehi,
par hum ko chand-e-mahtab kehtey hain.

masoom ladkiyoon ki le kar badduwaein,

college ke bahar khud ko khawar karte hain.

maa baap se jhidke hazar khayenge,

par ladki ke liye tohfa zaroor udhaar layenge.

laakh,
bhai! bhai! keh kar ladki pukarey,

par us pe yeh nazar kharab hi rakhte hain.

bas ek guzarish hai in (misters) se,

ke hamesha rakhein mohabbat (sisters) se. :p :p :p
watch online Savitri


No comments:

Post a Comment